Semilir Pagi

Semenjak ada pembantu murid kat sekolah, aku rasa stress aku kuranglah ckit..
Syukurlah..
Walaupun macam kekok..tapi agak seronok kerana persekitaran kelas yang bersih dan kemas..
Aku seronok..
Boleh menumpukan kepada aktiviti pengajaran yang lebih baik..
Walaupun terasa kemalasannya..hehe!

Kiranya adalah kawan untuk berbual..
Dan yang paling seronok..aku dah dapatkan tv untuk kelas dan opis aku..
Yuhuuu!
Aku kan peminat tv..bila ada tv rasa lebih syok...
Walaupun tv tu cakap sorang- sorang, sekurang- kurangnya aku ada teman...
Harapnya, aku dapat meningkatkan semangat bekerja untuk mencari rezeki yang halal dan berkat..
Rasanya macam kurang berkat la gaji aku..sebab asyik kena repair kereta rosak aje..haha!

Rosak memanjanglah kereta aku..
Kalau dah tak leh handle..memang kena amik 1 kereta baru tahun depan..
Sebab aku jalan jauh setiap hari..
Tapi bila je cakap nak beli, mesti bapak aku cakap kereta dia baik lagi bagus..
Dengan riak muka yang macam mengharapkan aku menggunakan kereta itu..
Adui...aku serba salah...
Tapi aku kena fikirkan diri sendiri..

Aku bingung..
Orang lain yang bimbangkan keselamatan aku berbanding orang terdekat..haha!
Aku tau kereta tu masih ok..
Tapi dia dah lama..banyaknya la kena repair..satu persatu dia tunjukkan kerosakkan dia..
Seronokkan bila pergi ke bengkel..?
Minggu ni aje...aku dah pergi 3 kali..
Macam merindui boyfren yang busy bekerja di bengkel..

Ni kereta tu kena tukar absorber yang bahagian depan..
Dengan getah apentah..
Aku nak gelak bila mekanik tu terangkan kat aku..
Mekanik tu baik memang, dia cakap pi la tukar kete baru..kesian kat aku gaknya..
Tapi dia kata ok je kalu jumpa dia tiap- tiap minggu..
Ceh!! 
Kadang terpaksa aku berbual- bual panjang dengan dia sambil nengok dia repair kereta..
Indahkan? haha!
Sampai macam- macam kisah tercerita..sampailah ke cerita peribadi dia..

Entahlah, sampai bila aku akan menimba pengalaman dalam menyelesaikan masalah kereta..
Busan kekadang..
Tapi yang paling best bila leh datang sekolah lelambat sebab kereta rosak..ahhaha!

Cerita kereta...entah bila akan selesai..
Kereta dan emosi..
Cerita belakang tabir yang sukar untuk aku terjemahkan..

Apa yang aku cari?
..........
Entahlah..macam ada benda yang masih aku belum dapat dan merasa kepuasannya.
Setiap hari aku cari...
Kosongnya...
Kadang terasa kebencian..penyesalan..

Namun syukurlah kerana Allah masih meminjamkan aku pelbagai nikmat didalam dunia ni..
Walaupun kereta rosak, tapi Dia beri aku jalan untuk bayar benda tuh..
Kesihatan..
Pekerjaan...
dan beberapa kebahagiaan...



Comments

Popular Posts