HeY Dis Dis Nus..

Seronok hari ni sebab akhirnya aku dapat penjelasan akan kenapa perlu LINUS dalam Pendidikan Khas..
Taklimat dan ucapan Penolong Pengarah Bahagian LINUS pendidikan khas KPM memang memberi impak..
Kalau tak aku pun blur kenapa dibuat LINUS tuh..
Lepas tu ada la penerangan pasal DISLEKSIA..
Memang dulu tak tau la apa tu DIKSLEKSIA yang sebenarnya..
Bila dah masuk dunia pendidikan khas ni..baru la tau sebenarnya apa semua- semua tuh..
Dunia yang kurang orang awam dan cikgu awam tau..
Bila ada kesempatan bertanya, banyak jugalah aku bertanya..
Seronok bertanya..dapatlah jawapan..
Harapnya dapatlah aku sambung belajar satu hari nanti..

Bila dah masuk tahun ke 3 mengajar, baru aku rasa muncul semangat tu..
Rupanya banyak strategi pengajaran dan pembelajaran dan pengurusan yang aku cipta disekolah tu salah..haha!
Mengaku dengan jujur dan ikhlas..
Tapi sekurang- kurangnya aku dah buat jalan kecil..susur- susur disemak yang tebal..
Mengharapkan penebas asing dan muda yang tebas..haha!
Harapnya aku terus diberi semangat...ceh!
Macam bersemangat sungguh aku ni..

Tapi dengan kehadiran pembantu di sekolah..memang lain la..
Spirit tu lain..kurang stress...memang membantu mengawal emosi..
Aku hepi...haha!
Cuma, sekolah aku jauh la..
Kadang rasa berat betul nak memandu balik uma..
Jauh...
Adoi...

Hari ni aku cari seseorang yang kebelakangan ni aku mimpi- mimpi..
Saja mesej dia..pelik la juga..rajin jumpa dalam mimpi..
Kira last aku jumpa dia ialah 29 Oktober 2011..
Dah dekat setahun..
Dalam mimpi tu tak bual- bual pun, hanya dikejauhan..haha!
Mesti dia takut dan seriau bila aku cerita..
Tapi aku pun rasa hairan...kerap jumpa dia didalam mimpi..
Harap dia tak takut..aku biarkan jela mimpi tu datang..
Mimpi mainan tidur ape..
Moga dia sentiasa sehat dan bertambah ceria..
Rasanya dia ngah bahagia sekarang..
Semoga dia gembira..dapat jumpa dia pun kira 1 anugerah..
Bagi aku semangat untuk keluar dari kepompong daun pisang..haha!
Cerah gelap masa depan kita pun tak tau..
Tapi aku yakin dia akan punyai masa depan yang cerah secerah kulitnya..hehe!

Ehm...cuti sekolah hampir tiba!!
Rasanya apa ek nak bikin..
Taknak bikin rutin yang sama..buhsang...
Tapi banyak keje sekolah kena bikin sebenarnya..
Nikmatilah cuti sekolah ni dengan sebaiknya Tinny!


Comments

Popular Posts