Lost or tsoL?

Malam ni aku rasa energy aku agak berlebihan dari biasa..
Tak mengantuk pun walaupun jam dah dekat kul 1 pagi...
Perut kenyang betul ni sebab baru lepas makan nasi yang berlaukkan ayam masak cili padi yang ku reka sendiri..haha!
Walaupun ku campak- campak..hasilnya taklah mengecewakan..cuma terlebih pedas..pedasnya..
Dengan makan nasi..baru rasa lengkap nikmat kehidupan hari ni..
Hujan lebat melanda kampung sawah..seronoknya rasa...
Alhamdulillah...

Esok dah hari Khamis..
Nak pakai baju batik or baju pendidikan Jasmani??
Esok kena tolong handle erobik budak- budak..
Ada ke aku ni dorang cakap leh men erobik?
Joget- joget ala ayam mengepak dengan acad bule ah..
Aku layankan jela esok..segan plak nak men erobik depan anak- anak murid yang seramai 175 orang tuh..pandai- pandai ah dorang blaja ikut cd yang kementerian edarkan..
Aku ni ada masalah nak hafal pergerakkan sikit..jalan pun leh jatuh terkadang...
Tu belum kira berapa kali aku senggol kaki abah kalau pagi- pagi...
Aku bukan setakat guru pendidikan khas malah aku juga merasakan aku pun macam budak pendidikan khas..haha!
Bermasalah kadang!

Beberapa arini aku masih mencari mud kegembiraan nak pergi kerja..
Kenapa aku makin malas aje..
eee...malasnya..selekeh..
Walaupun dah makan makanan tambahan yang akak sekolah jual..aku rasa bukan makin semangat..aku makit hangit aje adalah..
Mana dia sumber semangat aku yang dulu- dulu tu ah???


Hilang...hilang macam citer The Lost Valentine...

Citer ni aku nengok ari Ahad kelmarin..
Berjurai- jurai air mata aku..haha!


Tabahnya wanita itu menunggu suaminya dan dia hidup pun kerana semangat orang dicintainya..
Dia hidup dengan coretan- coretan, lagu- lagu tema percintaan mereka..surat dan gambar...
Selepas terpisah bertahun- tahun..akhirnya mereka bertemu kembali..pertemuan yang menyayat hati..
Hanya cebisan tulang je yang balik..
Aku nangis part bila tau..part keranda suaminya diusung dan dia menunggu di kerusi.

Penantian dia selama ini akhirnya terjawab..
Tapi filem ni memang menggambarkan indahnya percintaan makcik tuh..best la aku rasa...hehe!

Aku tak boleh lama- lama melayang blog nih..
Ada kerja yang menanti..
Aku harapkan esok hari yang gembira dan penuh barakah akan mengelilingi aku..
Aku tak boleh terus menerus melayan mud bodoh ni..

Entahlah..
Mungkin ada sedikit kefedupan yang menghantui aku disekolah..
Bosan la nengok kerenah yang bukan- bukan..
Guru besar, kawan- kawan semua suruh buat sesuatu dengan Fikri..
Dorang suruh cadangkan Fikri ke PDK..memang layaknya Fikri di sana..
Tapi apakan daya..pendidikan itu hak semua kanak- kanak..
Dorang leh pergi mana- mana dorang suka..haha!
Dah termaktub dalam akta ok..
Maka..kalau itu pilihan ibu bapa nenek dia..aku tiada hak untuk buat keputusan..
Kalau pendidikan itu tak setimpal dengan kehendak ibu bapa nenek..maka..jangan salahkan aku..
Aku tak mampu nak tumpu perhatian untuk dia seorang..
Ramai lagi anak murid yang kena polish dan gilap dan repair..
Maaf sekali lagi..itulah perkataan yang aku sering ucapkan kepada ibu bapa nenek pelajar jika apa yang mereka harapkan..aku tak mampu nak buat..
Kini..baru ku sedar...tugas guru tu bukan mudah walaupun orang cakap tugas guru semudah ABC...
Ni A separuh pun susah..haha!
Apapun..aku kena cuba memberikan apa yang dipertanggungjawabkan..walaupun hasilnya bukan 5A,lulus UPSR dan pelajar terbaik sekolah..

Eh..udahlah..hehe!
Merepek sudah..
Aku nak cerita pasal The Lost Valentine tu bena...
Emsemlah pelakon yang berlakon dalam filem tuh..
Ekceli..aku pun nak jadi macam watak perempuan reporter tu..
Aku nak jadi reporter tau dulu..
Tapi tak dapat la.huk3
Tulis dan memberi laporan untuk diri sendiri udahlah..
Selamat Malam..




Comments

Popular Posts