Ambir Cha Cha Cha..!


Amber Chia..model berbangsa cina yang agak popular di Malaysia..
Masa ni aku sedang menonton rancangan yang diacarakan olehnya..
Rancangan yang berkisarkan kecantikan..namun sedikit kekelucuan kelihatan pada rambut palsu yang digunakan oleh Amber Chia..sangat berselirat dan menampakkan rambut palsu yang seperti tidak diservis..
Namun, walaupun Amber Chia tak pakai rambut yang cantik, dia masih diagung- agungkan kerana dia adalah model yang agak terkenal di dunia peragaan dan sudah mempunyai landasan sendiri..eh , betul ke macam tu ayatnya? hahaha!

Bercerita tentang tapak atau status ni memang menyeronokkan..
Kadang- kadang....(7-februari-2012)

Ekceli...semalam idea aku telah terstop dek gara- gara memenuhi tuntutan tertentu..
Maka..hari ini aku nak sambung dengan luahan hati pula..

Hari ini agak mendukacitakan kerana henpon slide nokia aku tidak dijumpai..
Entah mana bendalah tu terselit-selit..bengang juga rasanya..
Malas nak fikir..biarlah mungkin sampai disitu saja jodoh aku dengan dia..
Tak lama dia berjodohan dengan aku..hehe! walaupun dia menyenangkan dan agak cute di mata aku, dia tetap bukan jodoh aku..

Semakin hari, aku semakin bingung sekarang..
Bengkak hati ni..boleh aku berpatah balik ke tahun dulu-dulu?
Of coz la tak boleh..
Entah jenis dam apa yang aku aturkan untuk hidup aku..aku bingung..buntu..
Ya Tuhan..berilah aku keluasan akal fikiran untuk menyelesaikan dam yang aku mainkan ni..
Adakah aku terjerat? Atau aku akan menguasai permainan dam ni akhirnya?
Menakutkanlah..

Walaupun aku rasa mau berhenti bermain dam ni..tapi aku tak rasa mau quit..
Boleh tak aku break jab..bertenang..dan bertenang..hahaha!
Konpius lah!!

Arghhh...
Nengoklah apa yang akan jadi nanti..
Aku hanya mampu mengimpikan...berangan dan berdoa..
Untung sabut timbul, untung batu tenggelam..
Eh, tenggelam untung ke??
Untung jugalah..sebab sejuk aje dalam air..
Menjadi penyeri di alam air..menjadi pelindung kepada telur-telur ikan dan udang..
Lagi besar pahalanya..

Sekian..aku dah lega ni..sedapnya air sirap di Choman..
Walaupun isterinya grago dan garang..tapi dia baik hati..
Hehe!

Cerita pasal Amber Chia..dia memang cantik..tapi rancangan yang dia acarakan tu sangat tak menarik..haha!
Sangat tak menarik pada aku ah..pada orang lain belum tahu lagi..
Oh! biarlah..jaga tepi kain diri sendiri dulu la..



Comments

Popular Posts