2 minggu sebagai Cikgu Kartini..





Ahahaa! Nengok je title mcm best je..
Tapi yeke besh?? hahha! Entahlah..

Bile dapat je title tuh banyak perubahan yang saya kena setting:
1. Bangun pagi.
2. Bersiap2 dengan pakaian yang begitu formal...ada penambahan aksesori..(tudung) ;p
3. Berkawan-kawan dengan rakan baru.
4. Berkawan-kawan dengan semua pekerja sekolah.
5. Menyayangi anak- anak murid. (aneka ragam)
6. Belajar bawak kete dengan berhemah dan selamat..
7. Belajar menerima gosip2 dan bercerita tentang yang lain.
8. Menguruskan masa di rumah agar tidak nampak begitu keletihan dan terus tertidur..
9. Transformasi pakaian...(benda yang paling susah)...hahaha!

hahhha! banyaknye kena ubah...kate cik Umi..selamat datang ke dunia sebenar..!
Huh! Banyak betul tips yang diberikan cii Umi..tanx cik Umi..u mmg lah banyak memberi tunjuk ajar kat i..

Mula- mula melaporkan diri, saya melapor mcm pengganas.. pasal, takde surat rasmi terus je melapor diri...dapat arahan dari panggilan tepon..Ceh!

Pastuh, terus jumpa kerani...kerani tu tersenyum2 pasal saya takde surat...

Pastuh, terus ke kelas Pendidikan Khas...berkenalan dengan kelas dan cikgu Nasir...
erhhhmm....ok ah.

Pastuh, lapor...selamber g kantin n makan n berbual2 dengan makcik kantin dengan selamber.. Nasib ah aku ni ringan mulut n suke tanye2 ngn makcik tuh...baget bagus n peramah..wakakaa!

Erm..apa yang saya lalui selama 2 minggu nih..semuanye benda yang serba baru...
Adakah saya menyukainye?? Adakah saya gembira?? Adakah ini kerjaya yang sesuai untuk saya??..
Namun yang lebih penting....
Adakah saya mampu memberikan sesuatu yang berharga untuk anak- anak murid saya???

Huh! begitu banyak komentar yang berlegar- legar dikepala....hehehehe!





Comments

amad_walrus said…
tak kenal.....hehe
Cik Tinny said…
syabas dan ianya amat keji ahmad firdaus..bluekkk~ ;p
Cik Tinny said…
wow! terasa geli melihat diri sendri punye style berpakaian lah.....

Popular Posts