Permata biru ku..

Kenapa murid sekarang banyak yang mengada- ngada?

Selepas hampir 2 bulan menjadi guru rancangan makanan tambahan...
aku rasa,

gembira untuk memberikan kegembiraan kepada murid yang benar- benar menghargai rezeki yang mereka dapat...kebanyakkannya terdiri daripada murid pendidikan khas.. walaupun mereka tidak sempurna seperti anak arus perdana, mereka amat menghargai setiap rezeki yang mereka perolehi..
Murid pendidikan khas memang layak dapat makanan tambahan..
Oh, skim untuk anak OKU ni dapat semasa zaman pemerintahan Dato Najib..kira baru jugalah..
alhamdulillah...kerana kerajaan banyak membantu golongan OKU ni...
Rancangan Permata Datin Rosmah juga menjadi antara penyumbang yang besar dalam dunia pendidikan khas Malaysia, buktinya tertubuhnya pusat Permata Kurnia negara, khas untuk anak Autisme amnya..

Dan sebenarnya, Permata juga banyak menyumbang kepada pembangunan perkembangan kanak- kanak  di Malaysia..
Kadangkala, kita kena melihat sudut kebaikan seseorang...aku percaya setiap dari manusia pasti ada kebaikan tersendiri..
Rasa sakit hati bila ada pemimpin dari 1 parti tu tulis suruh memansuhkan Permata Negara..
Ni link tu :Kak Rara yang belum rasa yang orang rasa..
Permata Kurnia ini sangat diperlukan oleh keluarga OKU, biarlah ianya diperluaskan diseluruh negara.. Kewujudannya tidak salah, cuma mungkin ianya perlu diaudit supaya jelas kepada rakyat yang nak menengoknya...

Kenapa banyak peruntukkan untuk program Permata?
Hanya orang yang mengalaminya sahaja yang memahami...
Macam anak saudara aku, dia disahkan ada mild Autisme.. Kos untuk bayaran bulanan di sekolah swasta yang khas untuk Autisme adalah lebih kurang RM750/ month.. kalah yuran universiti.
Negara kita masih kekurangan pakar dalam dunia Pendidikan Khas ini. Kos untuk pendidikan bagi anak- anak istimewa ini memang mahal kerana perlukan kepakaran yang khas dan tidak semua mampu terjun ke bidang ini..
Kami di sekolah pun belum cukup ilmu sepenuhnya..
Macam pusat asuhan Permata, ianya juga banyak membantu keluarga yang berpendapatan sederhana. Kosnya lebih murah berbanding pusat jagaan diluar sana..
Jadi, kalau nak cari salah orang, kena lihat juga keadaan sekeliling kita..
Ada orang sangat memerlukan..

Pause...(nak sambung buat kerja rumah...bilik ni dah terlalu panas......haha)

11.30 malam ..

Nampaknya demam batuk dan selsema aku dah makin pulih..
Agak melegakan..
Tetapi kesian kat Faizal sebab dia plak terkena jangkitan itu..
Tu lah siapa suruh share cawan ngan aku..kononya sakit bersama, baik bersama..haha!

Ok hari ini hari yang agak sedih..
Kerana WTF akhirnya telah dijual..maafkan aku kerana menjadi tuan yang tak berguna..
Sebenarnya bukan suka- suka nak jual, tapi dek kerana kondisinya yang agak merbahaya telah menyebabkan kami terpaksa menjualnya..
Saat- saat dia dilepaskan semacam ada sesuatu perasaan yang tidak terungkap..sedih yang amat..
Meleleh air mata jernih aku..
Aku dah la memang chengeng....Faizal diam je..tapi aku rasa, dalam hati dia turut rasa kesedihan tu..
Dia sempat berpaling sekali ke arah WTF masa kitaorang tinggalkan dia..
Masa tu macam boleh nyanyi lagu Aris Ariwatan..



Entah kat mana dia malam ni..bawah langit atau bawah bumbung..
Sesungguhnya, jasamu amat kami kenang...
Bila kita sudah jatuh sayang dan cinta memang agak sukar untuk melepaskannya..
Kenangan yang ada, akan sentiasa terpahat di minda dan hati..
Mungkin kita akan bertemu lagi satu hari nanti, tetapi kita bertemu sebagai kenangan dan tiada apa- apa hubungan yang mungkin terjalin..
Kalau ada exam peningkatan prestasi, aku harap akan ada soalan karangan "Saya sebuah......."...haha!
Nanti aku nak buat karangan tajuk "Saya sebuah kereta hitam yang ditinggalkan"..
Apapun, terima kasih WTF kerana telah berbakti dengan cemerlang semasa berada dibawah jagaan kami..
Kau dan Toyota JCE terlalu baik dan istimewa dihati..

Ini pic terakhir dia....sob sob sob......adoi.

Ni pix masa aku follow dia dari belakang, nak hantar ke kedai....

Hmm...nak abiskan post arini dengan lagu..
Takdir yang menentukan....


Moga WTF bahagia bersama kekasih barunya nanti..
Siapa pun dia, harap dia akan jaga WTF dengan baik..






Comments

Popular Posts