Penyepit!

Aku sedang study tentang silibus English ni..
Macam tak pernah ajar English je before ni kan? Padahal, since masuk je sekolah..subjek ni la yang aku amik..
Masalahnya kenapa aku kena study ni?

Ok..masa kat sekolah lama.. aku memang guna silibus kbsr..
Means silibus yang dulu-dulu..
Dimana murid akan belajar mengikut tahap dorang..
Masalah sekarang aku kena ajor ikut kssr..
Ada 3 kelas Kssr di sekolah baru..
Bila ada Kssr kena ada PBS..
Bila ada PBS maknanya dokumen standard prestasi dia kena ikot la..walaupun sebenarnya anak murid aku jauhhhhhhh sangat tahapnya..
Aku pun tak tahu siapa yang menggubal all da silibus tu..
Akhirnya hanya akan menampakkan kesedihan ibu bapa bila print out dokumen prestasi tu..
Cikgu kena ajar ikut silibus yang diarahkan..
Sekarang siapa yang tersepit dan menyepit?

So apa yang aku boleh buat ialah..
Aku akan mengajar silibus KSSR tu..
dan akan mengajar silubus KBSR juga..demi memastikan anak murid aku dapat belajar mengikut tahap mereka..
KSSR untuk orang atasan punya rekod,
KBSR untuk anak-anak murid..
Aku tahu budak bukan suka subjek English ni..
even tenaga pengajar pun tak suka..aku selalu akan amik apa yang orang tak suka...ha3
Tidak mengapa...siapa lagi yang nak suka kalau bukan aku..

Owh..rasa kekok dorang panggil aku teacher Tini..macam la aku amik TESL masa kat U dulu..
Hahahaha! tapi tak salah..tapi macam mana ek nak terangkan disini..
Senang citer...kalau cikgu tu cikgu BI, sampai pencen, sampai kat mana2 pun..memang orang cakap teacher or sir..sama juga ustaz or ustazah...hmm..
apa- apalah..

ok..
sambung buat kerja...;p

Comments

Popular Posts