Tarian kehidupan sekolah....

Diam tak diam...
Sesi persekolahan pada tahun ni dah pun selesai..
Alhamdulillah kerana Allah masih memberikan aku kesempatan dan meminjamkan macam- macam nikmat untuk aku nikmati..semoga Allah akan terus merestui hambaNya ini.. Semakin hari bertambah rezekinya dari pelbagai sudut..

Semalam hari yang amat sedih untuk aku..
Ya...
Aku melepaskan 5 orang anak murid aku..
Terkesan sungguh kehadiran mereka dalam hidup aku ni..
Yela..susah untuk aku ceritakan macam- macam karenah dan asam garam bersama mereka..
Saat aku mahu memberikan ucapan untuk mereka..hanya air mata yang mampu berkata- kata..
Kelakar betullah aku ni..
Kenapa mudah betul air mata ni mengalir...adoi..
Tapi memang sedih la..yela dah bertahun- tahun ak ngan dorang..
Aku rasa lagi banyak masa aku spend ngan dorang berbanding spend masa dengan suami aku..
Haha!

Masa hari Anugerah aritu pun...aku boleh menangis time baca namakan pelajar Pendidikan Khas yang akan move ke sekolah menengah..nasib kawan aku tu faham..terus dia amik mikrophne aku..air mata dah mengalir- ngalir...

Ntahlah kenapa aku memang sayangkan dorang tu..
Kadang perangai bukan baik sangat pun..ha3

Aku doakan mereka semua dapat menjalani hidup dengan positifnya.
Bimbang betul aku,,sebab dorang tu golongan yang amat mudah terpengaruh..
Semoga Allah akan lindungi mereka...

Ok..semalam aku dengar 1 pengakuan yang agak excited ok.

'Tini, sebenarnya akak dah kenal kau sebelum akak masuk sekolah ni lagi'...

What??

hahaha!

'Akak baca blog ko...cikbanjarblogspot..'

Ok....pandai akak berlakon seolah- olah tidak mengenali aku ni ye...ceh!!

Bocorlah rahsia ak kak...segala memori kecintaan, kerinduaan, kehangatan, kepahitan aku, akak dah tau...! hahaha! tapi pandai ek akak berlakon..

Padanlah masa mesyuarat pertama kali kat skss akak tu nengok aku dengan senyum simpul dan oohhnya!

Ceh! Terima kasih kak kerana sudi singgah blog tini... Asalnya nak tahu pasal skss...tapi yang akak tau cuma banyak kisah syok sendiri aku...hahaa!!

Siapa akak- akak yang aku sedang ceritakan ni?

Ok..nama akak ni terpaksa aku rahsiakan dalam blog..sebab dia agak popular di JPN n PPD..
Bukan popular menda horror...tapi dia popular sebab cemerlang..
Dia baru pindah ke skss tahun awal tahun ni..
Kira dia baru tahun pertama kat skss..

Aku suka kawan ngan akak ni sebab dia ada 2 orang anak yang comel.
Selalu bawa budak- budak kecik ni kalau akak tu ada program yang menyebabkan dia tak boleh datang sekolah..
Kalau bawa budak- budak kecik tu, memang taklah rasa sunyi sangat..

Terima kasihlah kak sebab tak bocorkan kat orang lain pasal  blog tini ni..
Blog ni memang untuk bacaan tini time tini rasa nak berangan..
Nak tulis diari dalam buku, tini memang malas nak menulis..kalau menaip ok..

Apa nak buat cuti ni ek?
Banyak keje sebenarnya...
Aku kena handle lawatan tahun depan..
Suka ke budak g lawatan?
Jujurnya...aku suka bawa budak Pendidikan Khas berbanding budak- budak arus perdana.. sebab aku memang cikgu Pendidikan Khas!

Oh..aku lupa nak ucapkan tahniah kepada anak- anak bujang P.Khas aku sebab boleh melakukan tarian Suka Hati depan orang ramai masa hari Anugerah kelmarin..haha!


Kenangan yang tidak akan kembali...aku bangga menjadi sebahagian dalam entiti perjalanan hidup mereka.






Comments

Popular Posts