Aku peria katak.....

Apakah disebalik imej itu..
Imej itu sangat indah dimata insan..
Wah! manisnya..manisnya..manisnya..

?? manis ke? ok...
Terlalu banyak manis boleh membuatkan aku rasa mual dan muntah ditepi jalan.
Lagi- lagi bila ditambah dengan isi durian yang bukan faberet aku..

Sekalung tahniah dan terima kasih aku ucapkan kepada pemanis tu..
Kerana...
Kerana..
Membuatkan hidup aku ni nampak sangat manis di mata mereka- mereka..
Namun..
...kelakar juga..

...pahit memang banyak bersama aku....
...macam kopi.. manis dan pahit silih berganti..
...tapi aku bukan peminat kopi..
..apakah minuman yang aku suka..??

ok..aku bagitau.. aku peminat tea o cap masjid yang kaler dia tak bape nak pekat dan rasanya tak bape nak manis...
macam tu akan rasa lebih selamat bukan?
Selamat untuk kidney..

Yeke?
haha!
kebarangkalianlah..

kalau kau suka manis..belajarlah cari kemanisan dalam diri aku..
kalau kau suka manis..perlahanlah tabur kemanisan dalam diri aku..
aku memang banyak pahitnya..
pahit yang engkau tak suka..
andai kemanisan itu masih engkau tak jumpai dalam diri aku..
janganlah kau mengeji akan kepahitan aku..
aku sedar, aku ibarat peria katak yang kulit menggerutu dan pahit perwatakannya..
buang saja aku jauh- jauh kalau kau rasa tak boleh goo...
supaya...kau tidak lagi mampu untuk mengeji kepahitan aku......



Comments

Popular Posts