Dunia Kebuayaan!

Lama aku tidak menulis..
Tatkala aku menulis blog ni..suasana sekeliling sangat sunyi...
Waktu ni, aku jadi rindu pada kebisingan dan kekacauan yang ada di rumah..hua2
Itulah manusia..ibarat lari dari mulut buaya masuk ke kandang harimau..

Cerita pasal buaya..
Adakah buaya memang menyeramkan?
Andai diberikan peluang...mau pilih buaya tau kancil?
Mesti rata- rata akan memilih kancil kerana kancil takda gigi yang tajam macam buaya..
Membaham dengan rakus!

Tapi bila kita mengimbau kembali cerita sang kancil dan sang buaya..
Kegagahan fizikal memang dillihat pada sang buaya, tapi kegagahan minda memang sang kancil la yang menjadi juara...

Ada cerita pasal buaya dan isterinya..
Nak cerita ke tak?
Kalau cerita bimbang bikin persoalan yang memanjang- manjang dan memadankan muka pula nanti..

Tak perlulah kot diceritakan..
Si Buaya dan isterinya harus lebih merasa dan menghargai antara satu sama lain..
Kehidupan ini sangat singkat..
Berilah sedikit makanan yang lazat tanpa memburu menggunakan gigi yang tajam..

Inilah yang dikatakan nasib..
Takdir masa depan tak semua tahu..
Undurkan masa...tak mungkin akan terjadi..
Sedarilah diri sendiri..
Senjatanya ialah kekuatan diri sendiri..

Eh, aku tak sabar nak kembali ke sekolah..
Permohonan pindah telah gagal..
Ini kerana Johor masih memerlukan aku dan takdir itu seakan memberikan jalan yang lain untuk aku..
Alhamdulillah...syukur..

Amin...


Nukilan
Kartini Abidin
(eleh, letak- letak nukilan plaksss)
;p
sangat geli lor.......;p


Comments

Popular Posts